dilluns, 12 de febrer del 2007

el diccionari de règims verbals

no tinc una bona setmana; després del congrés i el toc primaveral, torna l'estrés d'aquests dies de l'any, amb tanta feina i tantes coses pendents. coses pendents en tots els àmbits de la meva vida. per això he passat una tarda filosòfica, de boli a la comissura dels llavis, envoltada de papers i papers, però amb la mirada perduda en aquestes coses per solucionar. aleshores, com que no avançava gens, he decidit baixar a la cafeteria de sota de casa, on fan el te de roses i cireres. allà, m'hi he trobat el robert, un conegut que es dedica al mateix que jo. he aprofitat per dir-li el següent:
"mira, robert, m'he comprat el diccionari de règims verbals que em vas recomanar, sóc una altra persona".
i no és pas broma. vaig menys perduda amb aquest diccionari, com si hagués trobat la bíblia de la meva vida. me l'emporto de la taula del despatx a la tauleta del menjador, d'allà al bany, del bany al llit. i a les nits, quan em costa agafar el son, li acarono el llom i penso com de senzilles serien les coses pendents si vinguessin tan aclaridorament ordenades i amb exemples com en aquest diccionari tan bonic que encara fa olor de nou.
el diccionario de regímenes verbales
no tengo una buena semana; después del congreso y el toque primavera, vuelve el estrés de esto días del año, con tanto trabajo y tantas cosas pendientes. cosas pendientes en todos los ámbitos de mi vida. por eso he pasado una tarde filosófica, de boli en la comisura de los labios, rodeada de papeles y papeles, pero con la mirada perdida en estas cosas por solucionar. entonces, como no avanzaba nada, he decidido bajar a la cafetería de debajo de casa, donde hacen el té de rosa y cereza. allí me he encontrado con robert, un conocido que se dedica a lo mismo que yo. he aprovechado para decirle lo siguiente:
“mira, robert, me he comprado el diccionario de regímenes verbales que me recomendaste, soy otra persona”.
y no es broma. voy menos perdida con este diccionario, como si hubiera encontrado la bíblia de mi vida. me lo llevo de la mesa al despacho a la mesita del comedor, de allí al baño, del baño a la cama. y por la noche, cuando me cuesta coger el sueño, le acaricio el lomo y pienso en cómo de sencillas serían las cosas pendientes si vinieran tan claramente ordenadas y con ejemplos como en este diccionario tan bonito que aún huele a nuevo.

1 comentari:

Anonymous ha dit...

Hvala za intiresnuyu iformatsiyu

Publica un comentari a l'entrada